איך הבוט שלכם מתנהג?
תוכן, תוכן ועוד קצת תוכן
לקוחות מספרים לי שהם מקבלים פניות, לידים טלפונים, אבל לא מצליחים לסגור מהמון סיבות: זה לא מתאים כרגע, המחיר לא מה שציפו לו, הקורונה מפריעה להגיע, הם רק רצו לדעת כמה פרטים.
האם זה אומר שהם לא לידים רלוונטיים? "הפסדנו אותם"? לא בהכרח.
בשפה המקצועית אנחנו קוראים להם "לידים קרים" ועל מנת להפוך אותם ללקוחות, לפעמים, צריך "לחמם" אותם קצת.
1. אם יש לכם כתובת מייל שלהם, זה בדיוק הזמן לייצר אוטומציה שתזמין אותם לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות. במייל הראשון שתשלחו תבקשו מהם אישור לשלוח מיילים נוספים (כדי שלא לעבור על חוק הספאם).
2. שלחו להם עדכונים מפעם לפעם. יש לכם שירות חדש? מבצע? מוצר חדש ומבוקש שהגיע לחנות? ספרו להם על זה. ככה, אתם לא "נודניקים" אלא מעדכנים את הלקוחות. לפעמים, לקוח שלא רצה שירות מסויים, יהיה במוד הנכון לרכוש מכם שירות אחר, או את אותו שירות בדיוק במבצע סוף שנה/עונה/חודש.
3. העשירו אותם. הרבה פעמים ליד פוטנציאלי מוותר על העיסקה לא בגלל שהוא לא מעוניין בשירות שלכם, אלא כי הוא לא מכיר אתכם מספיק טוב. ספרו להם למה השירות שלכם טוב יותר מהאחרים. שתפו אותם בסיפורי לקוחות. בנו נוכחות דיגיטלית מרשימה שתעיד עליכם אלף מונים.
4. שלחו להם הצעות בעלות ערך: מבצעים, קופונים, הצעות מעניינות. נצלו ימים שקטים בעסק כדי לחלק קופונים שיביאו פנימה לקוחות (Happy hour). הוזילו מחירים של מוצר פחות פופולארי, או תנו הצעה מעניינת לשירות מאד פופולארי שיכול להביא את הלקוח לרכוש מכם שירותים נוספים.
5. התקשרו אליהם! כן כן. לקוח השאיר פרטים והתעניין? לא סגר ברגע נתון? נהלו רישום והתקשרו אליו לאחר מספר שבועות על מנת להציע לו שוב לסגור. הציעו הנחה או קופון לסגירה במקום.
6. אישית אני מאמין גדול באוטומציות שיווקיות. לקוח השאיר ליד? שלחו לו מייל "ברוכים הבאים" צבעוני עם הצעה מעניינת והזמנה לעקוב אחריכם. שלחו ניוזלטר חודשי שכולל מאמר/פוסט מעניין, מוצר או שירות והצעה שקשה לסרב לה (X הנחה עד סוף החודש!). דאגו לאסוף תאריכי לידה ושלחו ברכת יום הולדת שכוללת הזמנה לחגוג איתכם (כמובן, בהנחה שהשירות שלכם מתאים לזה). רוב מערכות האוטומציה והניוזלטרים הקיימים תומכים בחלק גדול מהתהליכים הללו, חלק מהם אפילו חינמיים.
צריכים עזרה? אנחנו כאן בשביל לעזור ולייעץ