
פיד נתונים ו XML

חג פסח שמח מקובי חי דיגיטל
אסטרטגיה נכונה לשיווק דיגיטלי, היא חלק משמעותי מתהליך הגדילה של כל חברה ועסק, מכיוון שהיא מגדירה את הפעולות והמשימות, אותם נידרש לבצע כדי להבטיח את יעדי השיווק שלנו. בעלי עסקים רבים חשים מאויימים לפעמים מהמילה "אסטרטגיה", אבל תכנון אסטרטגי יכול להיות קל ופשוט.הסוד לפיתוח אסטרטגית שיווק דיגיטלית חכמה, לשנה הקרובה, הוא הכנה נאותה ושימוש נכון בכלים העומדים לרשותכם. על מנת לייצר אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לעסק שלכם, צרפנו כאן כמה צעדים בסיסיים שיעזרו לכם.
צעד ראשון: הגדירו את הלקוח שלכם
אנחנו קוראים לזה בשפה המקצועית – "פרופיל לקוח". איך הוא (או היא) מתנהגים? בני כמה הם? מה מגדרם? במה הם עובדים? במה הם מתעניינים? איפה הם נמצאים במהלך היום? כלים כמו Make My Persona יכולים לעזור, אבל גם השכל הישר שלכם ולפעמים, גם לשאול את הלקוחות עצמם לא מזיק!מי הלקוח שלכם? אילוסטרציה. לקוח בסופר מרקט, אוחז בסל קניות וטלפון סלולארי
צעד שני: זהו כלים ומטרות
כל משווק מוצלח יספר לכם עד כמה חשוב השלב הזה. ללא מטרות, האסטרטגיה פשוט לא תעבוד, לכן צריך להבין מה הן המטרות העיקריות, לוודא שאלו מטרות ריאליות וברות ביצוע ואז, להפוך אותן לברות מדידה.דוגמה ליעד אסטרטגי שיווקי חלש: להגדיל את מספר ההמרות מן האתר בשנה הבאה ולייצר שני מבצעי קידום מכירות. מה לא בסדר ביעד הזה? הוא בלתי ניתן למדידה!דוגמה למטרה נכונה באסטרטגיה השיווקית שלכם: להגדיל את מספר ההמרות באתר ב 20% ברבע הראשון של השנה ולייצר שני מבצעי קידום מכירות: ניוזלטר "סוף עונה" ומבצע ללקוחות חוזרים. בדוגמה הזו, קל מאד למדוד את ביצועי האסטרטגיה שלכם.
צעד שלישי: התמקדו ב"סיפור"
הסיפור היה ונשאר הלב הפועם של אסטרטגייה שיווקית נכונה וחכמה. ספרו ללקוחות שלכם עליכם, על המוצר שלכם, על הלקוחות שלכם. שתפו אותם בחוויה שלכם! בלוג איכותי באתר שלכם יעודד גולשים לחזור ולבקר בו (תהיה להם סיבה אם יש פוסטים חדשים!). הוא יעזור לכם לייצר באתר ביטויי זנב ארוך איכותיים שיעזרו לכם לטפס בסולם התוצאות האורגני. וכנראה שהדבר החשוב ביותר: הוא יעזור ללקוח שלכם להפוך לציני פחות כלפי המוצר שאתם מוכרים: הוא יעזור להם להתחבר.ספרו ללקוחות: אישה יושבת על הרצפה עם מחשב נייד, מוקפת בדפים
צעד רביעי: שדרגו את ערוצי הדיגיטל שלכם
הגדירו את ערוצי הדיגיטל בהם אתם כבר עושים שימוש, כולל האתר שלכם, הבלוג, הדף העסקי שלכם ברשת החברתית, שיווק מפה לאוזן, פרסום מקומי מודפס (אופליין), קמפיין בגוגל, ניוזלטר ועוד. שאלו את עצמכם: עד כמה אפקטיביים הם היו בשנה הקודמת (אם בכלל) וכמה אתם צופים שהם יהיו אפקטיביים גם בהמשך?זה בסדר גמור להחליט שאין לכם צורך בכל ערוצי הדיגיטל הללו, אבל ערוצים שהניבו עבורכם רווחים, כדאי להשאיר ואפילו לחזק.
צעד חמישי: אוטומציה שיווקית
אחד הנושאים הבוערים בימים אלו בתחום השיווק הדיגיטל הוא אוטומציה שיווקית. שימוש בתוכנות חיצוניות כמו Zapier או Integromat, יכולים לייעל את העסק שלכם ולחסוך לכם שעות של עבודה, שבאות לידי ביטוי בסופו של יום, בכסף. צ'אט בוט יכול להגיב במקומכם לגולשים שפונים אליכם בצ'אט באתר או מדף הפייסבוק ולתת להם תחושה של מענה מהיר ומקצועי.אוטומציה – אדם לוחץ יד לרובוט
צעד שישי: מובייל, מובייל ועוד פעם מובייל
למעט מקרים בודדים וספציפיים, הטלפון הסלולארי הוא המדיום העיקרי בו נמצאים הגולשים שלכם. תתפלאו לשמוע כמה עסקים הגיעו לשנת 2020 בלי אתר מותאם למובייל (כשהמגמה העכשווית היא לבנות Mobile First: קודם כל מותאם למובייל ורק אח"כ, למחשב שלכם). כמו שלא תפתחו חנות על אי בודד, כך אין טעם לנסות להמשיך לתחזק נכס שלא פונה אל המכשיר שממנו מגיעה רוב התעבורה!
צעד שביעי: דאגו שהלקוחות ימצאו אתכם בקלות
העסק שלכם נמצא אונליין על מנת ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולכן, התעבורה אל האתר שלכם צריכה להיות גבוהה. מתוך התעבורה, יגיעו גם הלקוחות וביחד איתם, הרווחים. לכן האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם צריכה להבטיח שהמבקרים שלכם לא מבזבזים זמן יקר על ניסיונות ליצור איתכם קשר. תקשורת עם הלקוח חיונית עבור כל עסק. בדקו שדף הנחיתה שלכם לא מבקש מידע לא רלוונטי. ודאו שכפתורי ההנעה לפעולה בולטים וברורים ודאגו שלקוח ש"הלך לאיבוד" יוכל ליצור איתכם קשר בקלות מכל נקודה באתר.צרו עמנו קשר: אדם לבוש בחליפה מצביע על כפתורים של שליחת מייל, טלפון, מייל
צעד שמיני: עשו שימוש נכון בטכנולוגיה
מאמצים שיווקיים לא נכונים הם בזבוז של זמן, משאבים וכסף. לדוגמה: להושיב עובד שישלח באופן ידני הודעות דואר אלקטרוני שיווקי, כדי לחסוך עלויות שליחת ניוזלטר (תתפלאו כמה עסקים עדיין עובדים ככה!), או לבקש מהפקידה לעשות פרסום בפייסבוק.
צעד תשיעי: הביאו לידי ביטוי את השוני שלכם
במה החברה שלכם שונה מהמתחרים? מה הערך המוסף שאתם מביאים ללקוח שלכם? ודאו שאתם שונים. הדגישו את השוני הזה בפני הלקוחות שלכם. דברו עם הלקוחות ושאלו אותם מדוע הם בחרו דווקא אתכם ועם המידע הזה, שנו את הקמפיינים שלכם וספרו את הסיפור שלכם מזווית חדשה.היו שונים – שני שלטים עם חיצים המצביעים לכיוונים שונים
צעד עשירי: תעדו את ההתקדמות שלכם
הקפידו לעקוב ולנטר את מהלכי השיווק שלכם כדי לוודא שהם מניבים עבורכם תוצאות מתאימות. מעקב יכול להתבצע בעזרת אדם יעודי בארגון גדול, או באמצעות תהליכים אוטומטיים. אצלנו ב Cobi Hay Digital, דואגים לספק עדכון יום יומי של קמפיינים ללקוחות שלנו ומספקים דו"ח חודשי מקיף הכולל גם תוצאות, גם תחזיות וגם הצעות לשיפור ושינוי.